23.2.12

VERZAMELING

natuurlijk kocht ik voor merlijn, in mijn ogen, 'verantwoorde' knuffels en schommelbeesten die estetisch waren> deuh!!

een kleine greep uit mijn collectie...

ik vraag me soms af, of het nog langer geoorloofd is: mijn verzamelwoede. al sinds een jaar of wat geen idee hoeveel zijn er diverse verzamelingen ontstaan, en altijd vanuit het oogpunt: ik ga er nog ooit eens een kunstwerk mee maken: een werk waarin 'de verzameling' als geheel mooi tot zijn recht zal gaan komen ..alhoewel, veel van mijn verzamelingen zijn ook gewoon ontstaan, omdat ik het mooie objecten vond, of omdat ik een doel had op zoek te gaan naar 'een stuk voor bij mijn verzameling', gewoon, zomaar omdat het mij een goed gevoel gaf...vreemd gedrag eigenlijk: verzamelen!
het begon met: grote zilveren ringen die ik meenam vanuit india en nepal, beeldjes meegesmokkeld uit egypte; ik 'ontdekte' piepbeestjes inmiddels heb ik er honderden!, en al gauw spaarde ik ook: paarden- en hondenbeeldjes, borduurwerkjes, hertjes, lapjes stof, dekens, souvenirpoppetjes, gehaakte spreien, bloemenschilderijtjes,...etcetera etcetera...
ik heb geen idee waarom het ooit begon...en al helemaal geen idee wanneer het nu eens ophoudt...volgens mij is het een gen!! bedankt pap en mam! het leven is zoveel leuker met dit bijzondere gen!

slechts een kleine greep uit mijn herten

slechts een kleine greep uit mijn honden

god zij dank val ik niemand 'echt lastig' met mijn verzamelwoede, in het ergste geval 'begrijpt' men het niet als ik weer eens thuiskom met 'nogmeer rommel'...