26.4.12

POEP = IN!

 ...soms dan weet je niet wat er ontbreekt in je leven...totdat je het ziet!...
koala dung oorbellen

...een paar weken geleden trof ik in een fotovakblad een advertentie aan die mijn directe aandacht trok. je kon namelijk via een site 'poepoorbellen' bestellen. koala-poep welteverstaan. het poepje in je oor is voor de toeschouwer niet direct waarneembaar als zijnde deze specifieke substantie, omdat het namelijk heel goed ingesloten zit tussen een laagje 23 karaats goud! 
ik ben altijd erg gefascineerd door nieuwe gekke dingen, sublieme ideeen en met stomheid geslagen vind ik een magistrale uitdrukking, volslagen normaal klinkt zo vreselijk saai> alhoewel het woord 'slagen' er ook inzit, vind ik het in deze niet geslaagd! blablabla...


zoiets zou ik dus meteen kunnen bestellen -de oorbel-, ware het niet dat er een vreemd luchtje aan de zaak zat: onderaan de advertentie stond namelijk dat de oorbellen inmiddels niet meer leverbaar waren door onbekende redenen. kijk, en dan is voor mij de lol eraf! je lanceert recent iets unieks, er wordt iets unieks geschreven...maar aan alles komt wel heel erg helaas met dezelfde snelheid waarmee het is opgerukt een eind?! ik denk niet dat de koala's gestopt zijn met poepen...wellicht was het goud niet echt goeud? mmm, toch jammer...


maar heej, niet geklaagd, want even verder gekeken kan men natuurlijk nog altijd op een kwart poep lopen!! helemaal hot is de poepschoen! iets voor lady GAGA?! kan ze weer de halve wereld sjok-keren met iets wat allang door de andere halve wereld was ontdekt! hoezo spraakmakend en van deze tijd?! gossamme zien we dan niet dat ze alles, maar dan ook alles repeat?! (deed ze haar naam maar eens eer aan: dame, GA GA en ook maar heel erg gauw! anyway...back to SHIT!:


...op verzoek van het museum Tate Gallery heeft de Londense artiest INSA schoenen gemaakt uit olifantenmest. de schoenen hebben een hakje van 25 cm! ik denk dan meteen dat hij ook de poep gewoon wat minder had kunnen ophopen?!


ach, en nu ik toch zo bezig was, werd ik mijn eigen fascinatie niet helemaal meer de baas. zo kwam ik erachter dat POEP helemaal DE VETTE SHIT is momenteel! check this out!:
lippen balsem, gemaakt van moose poep 
virginia gardiner, een duurzame ontwerper heeft onlangs de LOOWatt ontworpen, een toilet van paardenpoep





en natuurlijk, hoe kon ik deze niet benoemen: papier! uit olifantenpoep! maar deze valt wat mij betreft dan weer wat buiten de producten die vanuit een esthetisch oogpunt/hype op de markt worden gezet alhoewel...het toilet? evenals: poep -mest- op het land, poep als brandstof...en wat al niet meer... toch een beetje anders dan: het goedje op je lippen, aan je oren en voeten... 


rest mij nog mijn welgemeende excuses uit te spreken wegens onstuitbare kinderachtigheid in deze blog. ik word mij namelijk ineens zo bewust van het feit dat ik op zeer jonge leeftijd het woordje poep grappig vond! schijnbaar spreekt dit woord nog steeds tot mijn verbeelding?! nu alleen wat vaker in de engelse versie: shit (happens...)