2.5.12

GROOT KLEIN GELUK!



heel af en toe zijn er momenten in het leven dat je even terug wil gaan in de tijd -ja ook als je nog geen bejaard bent!-. zo ik ook, vandaag. ineens stond ie daar: het authentieke ringetjes automaat! ja, werkelijk, ze duiken zo nu en dan weer op in ons straatbeeld, thank god! ik moest gewoon even mijn geluk van toen beproeven...en kon de verleiding van dit jeugdsentiment niet weerstaan en heb 2x 50 eurocent ingeworpen. nee, inderdaad 1x volstond niet... het muntstuk horen klinken tegen het ijzer van de kast; draaien aan de metalen hendel; het plofje van het plastic eitje richting uitgang; het openen van het klepje en dan: de buit! heerlijk! het is niets, maar toch zoveel! heel even weer dat blije kleine meisjes gevoel krijgen...slechts bewerkstelligd door een worp in een simpele automaat gevuld met goedkope troep! hoe is het mogelijk...en toch gelukte het bij benadering: ik loop nu al de gehele middag met twee zeer knellende, heerlijk kitsche pinkringetjes aan mijn rechterhand, en een wat rood/blauw aangetreden pink inmiddels maar wat ben ik er blij mee gewoon omdat ze synoniem staan voor de 'happy days' van weleer! 


alsjeblieft, meneren/makers van deze prachtige automaten: denkt u bij het ontwerpen en vullen van de volgende lading shit ook even aan de moeders van nu de meisjes van toen en maak die ringen effe een slagje of vijf groter? en zet een extra automaat naast die er al stond! dank u!


u kunt mij voor gek verklaren, maar ik ben voornemens een soortgelijk apparaat aan te schaffen, gewoon voor de fun! afgezien van het feit dat ik het een estetisch verantwoord object vind, is het natuurlijk fantastisch iedere dag te starten met een nieuw verrassings ei, het symbool voor wederom (365x) een nieuwe start: hoe leuk is dat!