30.5.12

SHOW OF(F)...!

mijn modetekenlessen aan de eindexamenklas 3  -modestyling- zijn de afgelopen weken getransformeerd tot modemaak-lessen u moet weten dat het belangrijker is om vlak voor een modeshow veel achter de naaimachine te zitten ipv achter de tekentafel...jep! en observaties van op hol geslagen meiden: druk in de weer met stofjes: voiles, zwart leer en veel zwart en nog meer zwart thans dat is wat ik observeer, maar mijn observaties blijken ook vaak een opeenstapeling te zijn van de door mij onbegrepen keuzes van een ander...maar dit is een onderwerp op zich... ok, mijn leerlingen zijn druk, heel erg druk! het komt nogal eens voor dat ik naast leerlingobservaties ineens ook 'last' krijg van onopgemerkte opmerkelijke zaken/composities binnen de vier muren van mijn tekenlokaal. hoe kan het toch dat ik de enige ben die deze constateringen doet? geen leerling slaat acht op de achteloosheid waarmee de paspoppen zijn gepositioneerd; geen leerling vergaapt zich aan de teksten en 'bezienswaardigheden' naast de 'aankondigingen' op de muur...ach natuurlijk: druk, druk, druk, wat waren ze druk...en ik nam de tijd om even rustig in het zojuist verlaten 'zenuwcentrum' dingen in me op te nemen...en ja, dan kan ik het niet laten om wat snaps te nemen: een korte visualisatie
...een verlaten modelokaal...what the f..ck happened to the paspop? ze had zo te lezen beter moeten uitkijken?!...

...in iedere hoek van het lokaal valt wel iets interessants te 'beleven'...als het nog leefde...

...dit memootje lag bovenop de tekenkast...wellicht heeft men MET SAUS gekozen....

...en kwam er tijdens het openen van DE SAUS  een klodder op de muur...want dit krantenknipsel hing er wel heel erg vettig bij!  -volg de pijltjes-


morgen, donderdag de 31e mei is het zover: dan hebben ze wij de modeshow!! dan staan ze er, de meiden! dan gaan ze voor de big show! op de catwalk in de oosterpoort! ik wens ze alle succes morgenavond...en ik zal backstage inbreuk doen op hun privacy, door ze in hun meurende parfum, haarlak, nagellak, zweet, deo's VIProoms flink in de weg te lopen met mijn camera! gogogo for it girls!!


...ik ben ervan overtuigd dat ik ze morgen de hand kan schudden en feliciteren met het neerzetten van een fantastische show...dat de paspoppen het hebben moeten afzien de laatste tijd vergeef ik ze dan maar...