26.6.12

ECHTELIJKE ONHEBBELIJKHEDEN!

ik schreef er al eens eerder over: echtelieden die het al jaar en dag met elkaar uithouden -tolerantie is de main thing binnen het instituut huwelijk-. ik blijf me verbazen, telkens weer...als man bijt hond blijft komen met prachtige filmpjes over stellen die naast elkaar en met elkaar leven. zo sterk in beeld gebracht: de camera opstelling, het licht, het moment, de vragen van de reporter, de close-ups -right in time-, de mimiek en lichaamstaal van de geïnterviewden uitvergroot, de setting...knap! ik ben een grote fan van man bijt hond!


de meneer in het eerste filmpje lacht teveel, volgens mevrouw. -de man ziet echter al niet eens meer dat de nekspier van zijn vrouw aan de rechterzijde met enige regelmaat haar hoofd naar richting schouder trekt en dat haar kauwspieren toch ook nodig ontzenuwd dienen te worden...de ogen van mevrouw kunnen ook gecorrigeerd wat mij betreft, want die schieten tevens alle kanten op...ach, wellicht moet ze ook nog even in therapie...want wat zie ik hier toch een hoopje ongeluk zitten...maar ach, dat mag zijn pret niet drukken! hij is blij...en zij is blij als hij huilt -wat kan het toch vreemd gaan binnen een huwelijk!-

de meneer uit het tweede filmpje is mijns inziens gewoon buitensporig een twee-eenheid met zijn knikkers! ofwel: hij is gewoon een onmenselijke knikker! -ik vind het oprecht zielig voor hem dat hij niet als een knikker op deze aarde kwam...hoe fantastisch had het voor hem moeten zijn geweest om mee te doen in de race op de prachtige gladde baan...om vervolgens te winnen en dat de hoogste prijs dan is: een ere plaats in een doosje in de donkere kast! wowie! en ehm, voor zijn vrouw is er vast ook nog wel een plekje in diezelfde kast...maar dan als tiekhouten kleerhanger -voor een van haar ogenschijnlijk prachtig vormgegeven creaties!-