17.7.12

SCHOUWSPEL

ik ben opgegroeid op een grote boerderij, met veel grond rondom, in wildervank. -waar ik van mijn elfde tot mijn eenentwintigste woonde- met heel veel dieren: konijnen, honderden kippen, kuikens, geiten, honden, katten, hamsters, parkieten een blauwe maandag> ik moest ze hebben..maar al snel merkte ik dat dit niet echt mijn type dier was, sorry ijdele echtgelieden parkiet! gelukkig was een andere vriendin contenter met jullie, schildpadden... een paard lag in de planning...maar gelukkig had onze buurman een pony die ik mocht verzorgen! ...  -ehm, verzorgen was niet het juiste woord: ik speelde een soort ponykapster en kon niet genoeg krijgen van al dat geknip in de lange manen en staart, dat het arme beestje niets, maar dan ook werkelijk niets meer dan een plukje polletje piekhaar achter op zijn bibs overeind had staan...och wat moest ik nog veel leren toen, op mijn elfde...- maar hierover gauw een keer uitvoerig meer in mijn blog, want dit was een fantastische tijd, op de boerderij!


het is een voldongen feit: alles wat 'dier' is bewonder ik...adoreer ik! dieren; ik vind ze schattig, aandoenlijk, lief, kwetsbaar, gek, grappig...ik wil ze knuffelen, aaien, met en tegen ze praten...het was even wennen voor degenen die mij nog niet op deze wijze met welk dier dan ook, zagen converseren 


vorige week reed ik weer eens in mijn auto door het landschap en zag ineens een 'hoopje roze guitigheid' liggen, incluis thé big mama. de biggetjes lagen heerlijk ontspannen tegenelkaar aan, overelkaar heen, in de zon...maar 1-tje, had het er wel erg druk mee...het enige geheel roze biggetje!! -niet met drinken, maar met duwen-... ik zette uiteraard mijn auto langs de kant van de weg en aanschouwde dit gebeuren...


...uren heb ik ze bewonderd. verwonderd heb ik staan kijken naar dit gezelschap! wat een prachtig stel! ik wil niet weten wat er met deze leukerds gebeurd als ze wat groter zijn...nu hebben ze het in elk geval reuze naar hun zin zo samen...en hoop dat ze zo lang mogelijk zo mogen genieten!
en de schaap, die u ziet, die hielt alles goed in de gaten!







het gegil tegen/met elkaar is oorverdovend, de staartjes hoog gekruld in de lucht -even daarvoor hadden dezelfde staartjes, als gelijkend langgerekte rattenstaarten, tegen de grond geplakt gezeten tijdens het middagdutje van het 10-tal-

....en iedereen had uiteindelijk een lekker plekje om te drinken....:)

en mama?...die dronk nadien zelf ook wat... uit de verdampte modderpoel een slokje drap, aggut...