6.9.12

MERLIJN klein

merlijn 4 jaar


...en toen stuitte ik vorige week ineens op een 'briefje'...
een a4-tje dat was volgeschreven en erboven stond: anekdotes merlijn. ik, die in mijn chaotisiteit nooit 1 fotoboek heb volbracht, ik, die nimmer de tijd kon vinden om haarfijn alles op te schrijven: zo zal merlijn bijvoorbeeld niet kunnen weten wanneer hij zijn eerste woordje zei, wanneer hij zijn eerste stapje zette en wanneer zijn eerste melktandje zijn mondje verliet...o ja, die heb ik nog wel genoteerd 'ergens'! ik zal hem niet een paar prachtige fotoboeken kunnen meegeven als hij ooit het huis verlaat, waarin een eerste plukje babyhaar naast het colofon het boek zal sieren. ik begon aan alles, maar niets is volbracht...documentatie 'materiaal' te over...werkelijk: wat heb ik VEEL foto's gemaakt van mijn ventje...dozen vol en usb- stickjes in alle kleuren en vormen in een doosje...cardjes vol, in heel veel doosjes...en deze dan ook weer in, ja: een ander doosje...en ook heb ik nog 'mapjes' op mijn buro(blad)...heel veel mapjes! ik haat iedereen die aan komt zetten met prachtig vormgegeven fotoboeken van kind, vakantie of whatever > hoe kunnen ze! en nog wel het ergste: hoe plannen ze deze activiteit: fotoboek 'plakken'! of tegenwoordig: alle foto's uitzoeken, uploaden en verzenden!...

het mocht dan ook geen wonder heten -gezien mijn chaotische buroblad met rommelige, onchronolgische mapjes en dito inhouden-, dat ik 'zomaar' op een 'los' a4-tje stuitte...en deze vervolgens gretig tot mij nam: wat is kindertaal toch fantastisch...of nee: wat waren merlijn zijn uitspraken geweldig...overigens nog sta ik met enige regelmaat perplex als hij zinnen formuleert >> fantasievol en bijzonder!

ik zou het a4-tje terug kunnen leggen en deze herinnering sluiten in hetzelfde doosje als waar ie uitkwam...de deksel er weer op. dat wat ik las zal gewoon zijn opgeslagen in mijn hersenpan...ach, als ik geen blog had, dan zou ik dat doen...maar nu? nu laat ik u meedelen in dat wat mij zo verblijdde: uitspraken van merlijn (toen ca. 3,5 -4 jaren jong), door mij zeer wonderwel opgeschreven...

ps. ter info: let u niet op de schrijffoutjes EN: grapjes maken is nog steeds wel echt merlijn zijn ding ;) 












 merlijn 'klein'...