20.11.12

MAXWELL


met enige regelmaat blog ik een video van MAXWELL. fan was ik van hem sinds de lancering van zijn debuutalbum in 1996 'maxwell's urban hang suite' alleen voor de titel zou ik deze cd al hebben gekocht...of voor het hoesje!...ik zal maar niet uitweiden over het belachelijke feit dat ik, toen ik een jaar of 20 was, cd's kocht op, laat ik zeggen, 'de eerste indruk'! want, zo was mijn idee: met een goed vormgegeven 'voorkant'/cdhoes'>> ook musicaal verantwoord. inderdaad: ik kwam nogal bedrogen uit...en terecht! uitzonderingen hierop zijn in ieder geval: maxwell, lenny kravitz, bob marley, jamiroquai, ben harper, en nog een paar...
terug naar maxwell. hij produceerde naar mijn mening de ene naar de andere prachtige videoclip + song of andersom. soms wat zoetsappig wellicht..., maar ook best lekker op z'n tijd... 
see for yourself > enjoy...: