25.11.12

onvervulbare propositie!


dat de wereld een en al contradictie is hoef ik niemand te vertellen...dit is iedere dag voelbaar. in het nieuws gaat het van moord-en-doodslag, zeer vloeiend over in luchtige-glossy-celeb-berichtgevingen. ieder zijn leven... ieder zijn dood. of nee, het spreekwoord was anders...
zo liggen er zo velen zonder-naam(sbekendheid) miljoenen (!) in het zuiden van israel bijna dagelijks onder vuur...en zo gaat mevrouw met naam Beckham alleen op zoek naar een woning voor haar gezin...dat doet ze uiteraard in haar up! wat is in hemelsnaam zo belangrijk aan dit tweede 'nieuws'?! ik zucht nog maar eens. -zijn we met z'n allen zo dom om personen te adoreren die slechts gaan voor oppervlakkigheid? wat maakt ons mensen doen geloven dat andere mensen grootser zijn dan onszelf? met name als hun fundament voor succes slechts gebaseerd was op een immer pruilbekkend optreden en nog chagrijniger echtgenote worden van een voetballer.-



of het nu gaat om de crisis in israel of om de crisis ten aanzien van ons politieke systeem tjsss >> alles lijkt te draaien om persoonlijke belangen. wat is het gemeenschappelijk belang eigenlijk nog? juist: die is er al een eeuwigheid niet meer: geheel opgegaan in het niets, omdat een ieder zichzelf en zijn situatie de meest belangrijke vindt. geloof, maatschappelijke status, geld, macht...hoeveel persoonlijke (en gezamenlijke) overwinningen moeten we leveren in ons nederige kortstondige bestaan op deze aardkloot? inderdaad: tot we erbij neervallen. vermoeiend hoor!

ik weet steeds minder goed waar ik het moet zoeken om maar niet bedrogen uit te komen...want zijn we niet allemaal bezig met 'zie-mij-eens-goed-zijn' en 'zie-mij-het-eens-leuk-hebben'. we etaleren ons leven op internet. ook ik ben 1 van jullie...ik ga eens heel hard nadenken hoe het anders kan...

het spijt me uit het diepst van mijn hart: tot die tijd blijf ik toch nog even bloggen en u lastig vallen en vermoeien met de dingen die ik doe, creëer en beleef (en dat allemaal uit geheel eigen belang, opdat ik die belachelijke behoefte voel!). bah, wat baal ik van mezelf zeg! jullie ook?! ben bang dat ik de enige ben: facebook, twitter en de hele meuk is namelijk populairder dan ooit...gelukkig deel ik nog steeds niet mee wanneer ik heel erg nodig naar het toilet moet # tweet @!#& te lullig voor woorden, werkelijk!

en heej, geheel(eigen)belangeloos had ik vandaag onnavolgbare bewondering voor degenen die in mijn ogen prachtige dingen maken en alle credits verdienen:

# faberyayo-met zijn sublieme woordverzinsels in zijn nieuwe hit 'one sentence serenade'. wooow!!!




# stef(packing) staat voor eigenzinnige prachtige docu's! 



# nico dijkshoorn -voor het kroller-muller- wat een man, wat een geweldige kritieken! 




# frans lanting fan-tas-tisch! mijn held als het gaat om natuurdocu's. >> national geographic.



en tussendoor was ik met mijn gedachten bij israel en al die andere vreselijkheden die mij vandaag werden voorgeschoteld. ik ging maar gewillig mee in de terreur van de tv met zijn vloeiende overgangen...