24.12.12

KERST-FEEST

sublieme styling! kerstboom en sandra

het geboortefeest van de heer is aangebroken...de aftocht van de -andere- heer met tabberd staat nog vers in het geheugen...maar met de aankoop van onze mooie kerstboom die inmiddels klem staat tussen het plafond en de vloer + volgehangen met alle nog voorhanden zijnde kitsch en kleurige meuk...kwam het gevoel langzaam maar zeker op gang! het gevoel dat zwangere maria destijds op springen stond...en het kindje jezus het leven zou gaan schenken...en hoe het nu 'zit' met de vader, dat kan ik merlijn nog steeds niet goed uitleggen, zucht! 




het feest van de katholieken, de protestanten, de christelijken is god-zij-dank geseculariseerd. want als ongelovige is het anders natuurlijk nogal schijnheilig om iets te vieren waarin je eigenlijk een hard hoofd hebt! ik dank mijn kerstviering, mijn kerstvakantie aan degenen die zich in de 17e eeuw hebben ingezet voor het proces -dat het maatschappelijk leven zich gescheiden ontwikkelde van kerk en het geloof- en ik ook de geboorte van jezus mag vieren. 

ok, genoeg. voor ik het er erg in heb, heb ik u vermoeid met nog een pagina tekst over het wel en wee rond kerstmis en over het feit hoe vermoeiend het wel/niet is dat we met z'n allen ook dit jaar weer kosten noch moeite bespaarden om voor de komende twee -schijnbaar bijzonderste- dagen van het jaar ?? alles uit de kast -en de winkelschappen- te trekken! shit man, waar zijn we toch allen mee bezig! maar goed, ik wil geen spelbreker zijn: het is immers kerstfeest: vrede op aard! en feit is: het is me een feest! we zijn gezellig samen met onze geliefden, familie en eten en drinken ons samen  klem. 

-natuurlijk chargeer ik wederom. want ik geniet uiteraard wel van ons samenzijn (familie) morgen en overmorgen. opdat de agenda's het hele jaar vol zaten...is dit inderdaad bij uitstek de gelegenheid om eens van elkaar te genieten...bij te praten, en elkaars aanwezigheid te voelen...-

ik vroeg mijn vader vorige week om een paar kerstfoto's per mail toe te sturen. gewoon uit nieuwsgierigheid. ik had de behoefte om even terug te blikken op vroeger dat krijg je vreemdgenoeg als je ouder wordt...en het wordt alleen maar erger, zo zegt men...

schijnbaar kon ik mij niet bedwingen ze op de tijdlijn van mijn broer te plaatsen en ik betrapte mij erop dat ik al een halve blog aan het starten was...









laat ik het bij bovenstaande houden. volgende week maar weer eens wat meer woorden besteden aan analyses van 't een of ander. het is nu feest...we gaan ons voorbereiden op morgen mijn plakwimpers, glittershirt en highheels staan al dagen 'klaar-voor de start'! (maar niet heus)... let's go!


fijn kerstfeest iedereen!