31.1.13

SYBILLE



een jaartje of vier geleden kreeg ik van mijn broer gerhard een videoclipje per mail toegestuurd. tijdens het opruimen van mijn mailbestanden op mijn oude mac, kwam ik deze weer tegen. 
-behoorlijke kans dus dat u de video allang kent>> zie datum clip...- 

het is een filmpje van kunstenaar wim delvoye. delvoye heeft grote interesses in het banale, houdt van ironie, provocatie en confrontatie. tegelijkertijd is zijn kunst uiterst serieus. zoals eens over hem is geschreven: hij jongleert met 'hoge' en 'lage' cultuur -prachtig citaat!-  wie kent er niet zijn getatoeĆ«erde  varkens (en de heftige discussies die hierover reeds zijn gevoerd). -later maar eens op terugkomen in een blog...

maar nu eerst het volgende filmpje:   

het is zo prachtig gemaakt...bizar dat delvoye iets (waar we allen normaliter een grote afkeer van hebben tijdens het aanschouwen) zo fabuleus in beeld wist te brengen! aan het eind van het clipje weet u waar u naar heeft gekeken als u er al niet eerder achter kwam!