15.5.13

'juf is even weg'

de onweerstaanbare behoefte om je op bepaalde momenten van de dag 'even volledig af te zonderen'...weg van alles & alleen met jezelf...(=pure noodzaak voor mij). op dagen dat ik de hele dag voor de klas sta, heb ik de meeste behoefte om (al was het maar 5 minuten) tegen iedereen te zeggen: HO! STOP! zoek het allemaal lekker zelf uit, ik ben er even niet. toen ik gisteren aan mijn klasje/leerlingen-interieur een afbeelding liet zien van een item  -die ik in overweging bestelling heb-...omdat ik sterk vermoedde dat deze mij zou kunnen helpen eens een fatsoenlijke pauze te nemen op school of wellicht voor de klas! barstten ze in lachen uit. huh? 'dat ziet er belachelijk uit mevrouw' riepen ze. en dan hadden ze het niet over de functie van het item...het ging slechts om de vorm...

volgens mij zouden ze alle begrip kunnen hebben voor een docent die na de klassikale uitleg nonchalant een greep in zijn schooltas doet om de verantwoord gestylde 'oortjes' of koptelefoon tevoorschijn te halen, deze in te schuiven en het snoertje aan de macbook te leggen, om vervolgens lekker 'op zichzelf' voor de klas te gaan zitten. het zou maar zo eens kunnen zijn dat ze je ook nog stoer gaan vinden!

opvallend vind ik, dat 'afzondering' tegenwoordig inhoudt: 'oortjes in', 'muziek aan', 'in-de-mobiel/laptop-gaan-zitten.' 

en nog opvallender dan dus ook, dat voor mij 'afzondering' het tegenovergestelde inhoudt: 'oordoppen in', 'muziek uit' en 'even geen mobieltje/laptop!'. -en het liefst ook nog: geblinddoekt!- 

het leidde tot een discussie in de klas. maar, op slechts een enkeling na, bleek er voor mijn definitie van het woord 'afzondering' toch weinig sympathie te zijn! tsss! en, ok, het is immers beide goed!

misschien kent u ze wel, kinderen die in een groep/gezelschap een handje voor hun ogen doen en zeggen: "ik ben er lekker niet" zoek mij dan?!" nou, zo'n kind was ik. en als je kind bent, dan kunnen ze er nog om lachen. als je als volwassene, je plotsklaps in een groep zo opstelt, dan wordt er nogal afkeurend naar je gekeken. al moet ik wel bekennen dat ik ook eerst even raar zou opkijken als een collega dit gedrag zou vertonen, wahaha. hm. 

ik heb inmiddels een order de deur uit! en hoop dat ik straks toch word geaccepteerd door collega's en leerlingen als ik het item uit mijn tas tover en over mijn hoofd ga trekken. ik zal nog even wachten om deze te gebruiken in de korte pauzes. het zal wat kordaat overkomen als ik om 10.15 uur mijn 'ostrich pillow' in de klas opzet, om er vervolgens om 10.30 uur weer onder vandaan te komen...

de lange pauzes ben ik in elk geval even 'onvindbaar' doch zichtbaar. ze moeten er maar gewoon aan wennen! 





















o, en by the way. ik stuitte op internet ook nog op een prachtig alternatief! mocht het met die 'pillow' niets worden, dan kan ik altijd nog het shirt van BL33N aanschaffen. op momenten dat het 'allemaal even teveel' wordt, trek ik deze gewoon over mijn hoofd...(en uiteraard zal ik dan een ondershirt dragen!! 





I l O V E the shirts van BL33N

inside there's the drawing...transparent on the outside (NICE!)... and inside out?  you can just disappear!! 

see the their cool site>> www.bl33n.com