28.7.13

MOOIE LIEDJES!

thuisgekomen van een weekje 'mooi drenthe' (compilatie> soon on this blog voor de liefhebber)...stond de tv op de achtergrond 'gezellig' wat de huiskamer in te galmen flits/ beeld/ geluid/ niets echt waarneembaar, doch aanwezig...

...toen plots mijn volle aandacht werd opgeeist door een melodie..een liedje...een niet bijster bijzonder lied, tenminste niet zoals deze werd gezongen in de nog minder bijster bijzondere tv-serie 'het spaanse schaap' overgestylde jaren zeventig serie met iewat te simpele en vreemde verhaallijn...

toch triggerde dit moment mij om heel even stil te staan bij de prachtige liedjes van halsema, sonneveld, kamerling, shaffy en alberti.
ooit had ik in mijn rolodex een kaartje gereserveerd waarop ik 'nederlandstalige nummers - mooi' noteerde. ik was dit kaartje even vergeten...tot gisterenavond. 

ze doen iets met me...deze liedjes/teksten...allen van een andere kwaliteit, de 1 wellicht iets te zoetsappiger dan...echter: mooi!