13.9.13

(a)sociaal / media?!



...ook ik maak me schuldig aan
 'het plaatsen van pics met celebs'
bizar...ik ken die snoop niet eens!
op de foto met 'wie in godensnaam?!' 

onderstaand clipje zal ik volgende week aan mijn bovenbouw klas 4 laten zien, tijdens mijn CKV-les. met de vraag waarom we wel twitteren met beyonce en onze buren niet eens kennen. wat gebeurt er met de wereld...in gezelschap 'op jezelf zijn' that's the ting! vrienden spreken met elkaar af om vervolgens individueel de ipad in te duiken...of wat niet te geloven is: foto's van jezelf  'posten' of te appen naar degene die naast je zit!!. we communiceren via sms, facebook, tweets...-snel en kort!- we maken pics van onszelf to show the word how great we are!...
yes, toegegeven: ik maak mezelf schuldig aan deze belachelijke vertoning. ik twitter(nog) niet en ik deel mijn eten niet met de rest van de wereld...ok, ik (heb een) BLOG, en dan is het een beetje legitiemer om anderen te laten zien wat ik boeiend vind en wat mij bezighoudt...(deuh).
kortom: als we allen eens stil staan bij waar we mee bezig zijn, dan zou er in elk geval wat bewustwording gecreerd worden. niet dat bewustwording de dingen anders zal maken...maar toch. wellicht scheelt dat dan net dat ene bord gruwelijke spaghetti, dat zomaar, godzijdank reukloos aan mij voorbij trekt  op facebook! en inmiddels heb ik mij ervan overtuigd dat ik mijn blogjes blijf voortzetten zoals ik dat wil. met of zonder onappetijtelijke tekst & beeld! AMEN.




ik ben benieuwd hoe de discussie volgende week in mijn klas verloopt!...






en, op de vraag of mijn leven echt aan kwaliteit wint als er beelden voorbij komen op facebook zoals onderstaand...ehm, best wel...?