8.9.13

lijntjes tekenen


toen ik op merlijn zijn linker gezichtshelft vorige week elf muggenbulten mocht aanschouwen (na een logeerfeestje in een tent in de natuur...), kreeg ik de neiging met een zwarte stift de elf rode vlekjes op zijn gezicht met een dun lijntje met elkaar te verbinden. "als je nu zelf even nummertjes zet bij de bultjes, dan komt er misschien wel een heel mooi beest(je) tevoorschijn", zei ik tegen merlijn. wie kent ze niet de nummer/lijntjestekeningetjes van vroeger!. de muggenbulten zijn inmiddels verdwenen. en natuurlijk heb ik geen strepen op zijn gezicht getekend met mijn permanent marker!  


zaterdagmorgen deed zich een nieuwe situatie voor. ik stelde voor om alle moedervlekken op oscars rug eens aan elkaar te linken...het zijn er zoveel over de honderd!, dat ik dacht dat er wellicht iets moois zou verschijnen. "ok, doe dan..." was zijn reactie fijn toch, dat creatieve gelijkgezinden altijd de achterliggende gedachte van elkaars ideeën 'verstaan'! daar waar een ander me keihard in my face uitlacht, juicht de kunstenaar mij toe! in vijf minuten stond er een abstracte lijntekening op zijn rug. op afstand begonnen de lijnen betekenis te krijgen...een springende figuur...een grote vogel...
dit is de eerste tekening (foto) uit de reeks. ik ben ervan overtuigd dat de moedervlekken tezamen een fantastische beeltenis (gaan) maken! het is slechts een kwestie van tijd en inzicht! volgende keer zet ik nummertjes! 


oscar