13.1.14

borduren en haken met aldo & elizabeth!

'a woman's work is never done' is een bijzonder project van eliza bennett. ze borduurt op haar eigen huid en wil hiermee de kwetsures duiden van hardwerkende vrouwen in de laag betaalde banen.

[dit werk deed mij tevens even stilstaan bij 'de staat' van mijn eigen handen. ik maakte in het kort de balans op.
inmiddels dragen bijna alle vrouwen huishoud-handschoenen bij hun dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden [toch?]…behalve 1 vrouw: ikzelf. mijn handen beginnen al behoorlijk tekenen van 'verval' te vertonen >> de terpentine, lijm, verf en andere chemische rommel die ik dagelijks van mijn vingers schrob na een dag werken in mijn atelier; de drie-keer-per-dag-afwas-sop [agressieve dreft ] waarin mijn handen dag in dag uit worden ondergedompeld -opdat voor een afwasmachine in mijn keuken geen ruimte is!-. 
jif [met bleek] schuurt wekelijks niet alleen mijn keuken en douchehok, maar tevens mijn vingers… en dit alles al meer dan vijfentwintig jaar…-gerekend vanaf het moment dat ik zo'n beetje het ouderlijk huis verliet-. geen wonder dat ik momenteel staar naar een paar stevig verouderde werkhanden! vrouwenhanden die dagelijks de afwasmachine in/uitruimen en de huishoudster betalen met geld dat verdient wordt met een kantoorjob…?…dat is appels met peren vergelijken!
ik denk dat ik vanmiddag toch maar een paar roze/gele, rubberen, (stinkende) handschoenen ophaal bij de blokker? ben me ineens bewust dat het toch ook anders moet (kunnen). thanks eliza!]



check this out! >> http://elizabennett.co.uk


& aldo makes me so happy!!
check this out |2| >>







na het posten van bovenstaande … kreeg ik onderstaande linkt toegestuurd van een lezer! bekijk ook deze portret-borduurkunst-in-de-handpalmen… CHECK >> 
http://brekend.nl/2014/01/14/pijnlijk-mooi-deze-kunstenaar-naait-portretten-op-de-binnenkant-van-zijn-hand/