27.2.12

VERLIEFD!

ik heb iets met ze: PAARDEN! al heel erg lang...en ja, ik was ook een paardenmeisje, en ook ik hing rond in de manege en ook ik had mijn favoriete paard: cartan! een echt krachtig springpaard, fantastisch vond ik het: springen de kick, de hoogte..de aanloop, een spannend moment...maar dan ook alleen op cartan. ik was bijna verongelukt op gaucho en op radetta kwam ik nauwelijks vooruit! het komt nogal precies met het paard en de mens: een goede match en magie zijn mijns inziens de kernwoorden...en als dat goed zit, dan is het vriendschap en vertrouwen voor altijd...


gisteren bezocht ik 'mijn' ex/huur friese paard lies. gewoon, 'bezocht'> gepraat met haar, wang tegen een natte druipneus...
-zie lies in m'n blog op 10/2-
...daarna door naar de gypsy vanner horses, die ik twee weken geleden 'ontdekte' in een weide niet ver bij lies vandaan. ik moest ze weer zien, want ik was op slag verliefd geworden. veliefd op ze allemaal!! de vanner horses: krachtige, prachtige en vooral sympthieke en vriendelijke paarden. ellenlange manen die hun mooie lieve 'gezichten' omlijsten. gelukkig vonden vriend en kind me geen aansteller en beaamden mijn enthousiasme...we hebben daar een tijdlang staan kletsen tegen deze machtige leukerds!


op bezoek bij de beautiful gypsy vanner horses









het filmpje is typisch amerikaans bijgesproken> ik ben er allergisch voor> oren dicht maar!