11.11.12

een rare dag - door merlijn-


het was vandaag een rare dag! er gebeurde eigenlijk niet zo veel, maar daar zit 'm de raarte niet altijd in, in de hoeveelheid. de kwantiteit aan activeiten van bijzondere aard maakten vandaag niet mijn dag tot een rare. wel 1 gebeurtenis, namelijk:
een lade legen op merlijn zijn kamer, om plaats te maken voor nog een stapel donald ducks uit het jaar 1992 -gekregen van opa-. de stapel schoolschriften uit de lade waar ik al eens doorheen was gegaan naar het schijnt achteraf erg slecht doorheen was gegaan wou ik eigenlijk 'gewoon' weggooien -een kind krijgt zoveel ondefinieerbare letters, cijfers...losbladige geleerdzaamheden mee naar huis aan het einde van een schooljaar! ik besloot dat dit stapeltje losbladigen en paar schriften niet interessant genoeg zou zijn om er later nog eens in te lezen. toch nog even voor alle zekerheid de papieren en schriftjes diagonaal doorgegaan...maar heej, ik stuitte op wel een erg leuk boekje: 'opstel' stond er voorop en hierin een te leuk verhaaltje met de titel:'een rare dag'. en te fraai mijns inziens om het einde te beleven in onze vuilnisbak. het opstelschriftje bewaar ik nog even! hieronder het verhaaltje uitgetypt...helemaal uit merlijn zijn eigen, slechts acht jaren oude kleine duimpje gezogen en opgeschreven! - & geïllustreerd-:  

een rare dag

op een dag was het een hele mooie lentedag. de vogels floten, de bloemen bloeiden...maar er was 1 minpunt: de lucht was altijd supergrauw in megapolis. hoe dat kon, daar ga ik een verhaal over vertellen (flashback). dit woord stond in het schriftje ook nog even tussen haakjes, haha
het was 1927, de lucht was super blauw, maar die dag werd de lucht door snertweer (= slechte held) overwonnen. er was 1 superheld in megapolis die hem aankon en dat was superweer (= super held). die dag streden snertweer en superweer voor de lucht. helaas was superweer te zwak en ging dood. sinds die tijd was er een donkere lucht in megapolis, maar sommigen denken dat er nog een superheld is: superboy! ze denken dat hij hier ergens is, maar dat is niet zeker. sinds die dag was er nog hoop. de mensen van megapolis (zoals ik) wisten dat hij zou komen en die dag kwam hij! hij probeerde snertweer te verslaan. het was gelukt. hij was verslagen. die dag zei snertweer: "ik zal wraak nemen en hij verdween in de verte. iedereen juichte voor superboy. iedereen zei: 'hoera!'.

einde.

superweer en snertweer in actie

superweer is verzwakt en verslagen