28.2.13

EEN BAD A.U.B!



zoiets...


vandaag is er weer zo eentje. ik heb ze steeds vaker. dagen als deze. dagen, waarop het lijkt dat vroegtijdige dementie lijkt te hebben toegeslagen. doch, zijn het slechts registraties van onoplettendheid... een te volle hersenpan...

vandaag...

...gebeurde het dat ik een jampotdeksel tussen m'n met boter besmeerde bolletje drukte ipv mijn plak kaas;
...het gehele nieuw geopende pak koffie leegschud in de kan ipv de koffiebewaarpot;
...het glas ranja, dat ik even op de grond neerzette om iets op te rapen, vervolgens de hele kamer doorschopte dat je daarna de kamer kan dweilen, stofzuigen en ontkleven hoef ik niet te vermelden!;
...het nieuwe glas verse sap over m'n kin en hals goot, opdat ik eenvoudigweg vergat m'n mond te openen?! kan dat?;
...op zoek was naar pindakaas in de kast. tevergeefs, want even daarvoor had ik het immers in de koelkast gezet, naast het lege koffiekopje! duh!

ik accepteer en negeer. want een ieder heeft wel eens zo'n dag. toch?

onderwijl ik een boek lees, moet ik ineens denken aan mijn, vorige week ontstane idee. na een heftige hoofd- en spierpijn, voelde ik een sterk verlangen naar een heet bad...maar bij gebrek aan..., stond ik afwisselend op het ene en dan op het andere been, heen en weer van links naar rechts onder de douche, om het maar goed warm te krijgen en mijn hoofd- en spierpijn te laten verdwijnen. het gelukte maar niet. 
mijn brein was bezig een ideale situatie te creëren, terwijl mijn lichaam anders ervoer. 

mijn vraag en tevens het idee: waarom zijn er geen badhuizen? niet de badhuizen, zoals wij die kennen met z'n allen in een ruimte. maar badhuizen! gelijkend: de zonnestudio. alleen stond er dan geen zonnebed, maar een bad. een bad met heet water en badolie! (helemaal privé). naast dat bad, bood de ruimte dan tevens de mogelijkheid om te tutten. een uurtje voor zo'n badhok mocht pakweg dan 25 euro kosten. ik was de eerste die aan de deur zou staan! op zo'n vijf a tien minuten fietsen van mijn huis!

ik denk dat dit een mooi concept is. niet iedereen is gezegend met een badkamer. laat staan een ligbad, grote spiegels en meer van deze luxe. de douche die ik iedere ochtend (en avond) betreed bestaat uit slechts 1,5 vierkante meter 'hok/inham' in de keuken. zonder deur. de douchekop die er hangt, wordt van de muur gehouden door een plastic pijpje van een gesloopt zandlopertje opdat de schroef 'moe' is. in deze 1,5 vierkante meter heeft men nog wel een wasbak weten te bevestigen. yes! als je uit de douche stapt, dan sta je dus in je blootje in de keuken. hier dien ik mij uit/aan te kleden. wat dan weer niet heel fijn is qua privacy. -alhoewel het 's ochtends ook wel weer gezellig is: staat de een z'n brood te smeren, zoekt de ander naar zijn schone onderbroek tussen de potten jam en hagelslag, op hetzelfde aanrecht. en, hoe vaak het douchegordijn opzij geschoven wordt door kind of vriend, opdat ze even-een-vraagje- hadden...zucht. -kortom: een douche zonder slot en waar voor een beetje tutten geen ruimte is! dat is wel eens jammer te noemen. 


merlijn / our shower


ik roep een ieder op die zich geroepen voelt: start een badhuis! succes verzekerd! en voor advies en styling ben ik u graag van dienst!