27.3.13

ROOD!



merlijn / volgende week 11  


10 en nog net geen 11. de korte zinnen die hij momenteel veelvuldig ten gehore brengt:

'maham, nog even...'

en 

'nou, misschien...'

de eerste zin, wordt immer gebruikt als ik zeg dat hij zijn ipod moet wegleggen; moet stoppen met tv kijken of hem gebied mijn macbook te sluiten.
de tweede zin wordt gebruikt, als ik hem iets vraag...en is een standaard antwoord op alles momenteel. 

tis de leeftijd zeggen ze...

tien-en-nog-net-geen-elf, kreeg vorige week een opdracht op school. een opdracht voor taal en schrijven. de klas moest over een-door-henzelf-gekozen-kleur, een stukje schrijven. het mocht rijmen, maar niet per se.

ik vond onderstaande eergisteren in zijn tas... heel netjes geschreven op een papier uit een schoolschriftje gescheurd. merlijn had de kleur ROOD gekozen en schreef: 


ROOD en DOOD

er was eens
bij de deur
de dood

het gerucht 
dat hij
snoot met roet

de dood keek
naar zijn voet
er lag bloed
op zijn voet

hij vindt bloed
lekker zoet
dus hij dacht
ik moet dat bloed

hij likte aan zijn voet
er zat een beetje
roet op

ik vond hem heel eng
dus ik
klapte de deur dicht

ik heb hem 
nooit meer gezien

maar 
ik kwam erachter
dat het bloed
griesmeelpudding saus was

einde.



- + handtekening merlijn, stond eronder -




merlijn 3 jaar / ach wat gaat de tijd snel...