11.2.14

LESUURTJE MODE


ik heb mijzelf de opdracht gegeven om in een lessenblok mijn modeklas [2e jaars] inzichtelijk te maken welke invloed kunst heeft op mode…en andersom. na mijn klassikale betoog over het onderscheidend vermogen  | een out-of-the box-denken-ontwikkelen | en de raakvlakken van kunst-cultuur-mode te hebben gevisualiseerd aan de hand van beeldmateriaal…gooide ik mijn held Walter van Beirendonck maar eens de klas in middels een joetjoepje. nobody ever heard of him [?!]. als er iemand is die een mega brug heeft geslagen tussen kunst en mode, dan is hij het. check this out. I adore this man! [en mijn studenten na het zien van de filmfragmenten wonderwel ook! YES].







ook trendvoorspeller lidewij edelkoort levert al jaren het bewijs dat mode-cultuur-kunst ondenkbaar los van elkaar kunnen worden gezien. ook haar maar eens aan de klas voorgesteld.





ach, en als ze de les uitlopen, dan hoop ik toch altijd maar van harte dat ze er iets van hebben onthouden! -gelukkig wisten ze nog wie lady GAGA was -duh- [n.a.v. de docu vorige week].


this was one of those lessons…en we hebben er nog een aantal te gaan deze week! 20 uren om precies te zijn…I got things to do!